Etiketler

20 Ocak 2014 Pazartesi

İBRAHİM AMCA'NIN SÖYLEDİKLERİ


Sigarasından derin bir nefes çekti. Dudağının kenarından bıraktı dumanı.

- Menderes zamanını da gördüm. O da baskı yapardı ama yine de demokrasi vardı. Gazeteciler, yazarlar böyle işlerinden olmazlardı. Demokrasi vardı yani o zaman. İnsanlar şimdi yazdıkları yazılar yüzünden işlerinden oluyorlar. Yazık değil mi? İnsanların ekmek parası ile oynanır mı?

Sigarasından bir nefes daha çekti. Gözleri karanlıkta bir yere dikildi. Belli ki o günler gözünün önünde canlanmıştı.

Devam etti.

- Demirel miting yapardı. O konuşurken protesto etmek için ellerinde kartonlara bir şeyler yazanlar olurdu. Pankart, pankart işte. Kaldırırlardı Demirel’in kürsüye doğru. Demirel uzaktan bakardı ve: “Gördüm, gördüm, tamam, gördüm, indir.” derdi. Kimseye “yakalayın” demezdi.

Gözlüğünün üzerinden bana dikti gözlerini.

- Böyle şimdiki gibi ayakkabı kutusu salladı diye insanlar soruşturmaya uğramazlardı.

Tekrar karanlığa dikti gözlerini. Sigarasından uzun bir nefes çekti.

85 yaşındaydı İbrahim amca. Trabzon’da doğmuştu. 1949 yılında eğitim için çıkmıştı Trabzon’dan. Çıkış o çıkış. Eczacı olmuştu. Uzun yıllar çalıştıktan sonra emekli olmuştu.

- Atatürk’ü de gördüm. İnönü’yü de gördüm. Büyük insanlardı. İnönü lisede geldi bizim sınıfa. En öne oturdu. 10 dakika dersimizi dinledi. Sonra “Allaha ısmarladık çocuklar, derslerinize iyi çalışın, ülkenize ve milletinize faydalı şahıslar olun” dedi ve gitti. İnönü büyük adamdı. 2. Dünya Savaşı’nda Churchill’i, Roosevelt’i, Stalin’i idare etmişti. Savaşın dışında tutmuştu Türkiye’yi. Sonra Atatürk zamanında da. Efendim, Atatürk Cumhurbaşkanı iken neden yurtdışına gitmemiş. Gerek yoktu ki? Herkes onun ayağına geliyordu. Her devlet için onun sözünün , görüşünün anlamı vardı.

Hüzünlenmişti. Tekrar sigarasından bir nefes çekti ve yine öyle az önceki noktaya dikti gözlerini karanlıkta. Bir sürelik sessizliğin ardından yeniden başladı konuşmaya.

- Ama halk layık. Böyle yönetilmeye halk layık. Kendisi için iyi olanı halk anlamıyor. Geriye gidiyor.

Sigarasından bu sefer öncekilerden daha da derin bir nefes çekti.

Kafasını öne arkaya bir kaç kez salladı.

Göz göze geldik. Gülümsedi.

ÇETİN TAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder