Etiketler

3 Ocak 2014 Cuma

ALGI YÖNETİMİ


Algı yönetimi. Bu tanımı ortaya koyan Amerikan Savunma Bakanlığı tarafından şu şekilde tanımlanmış: “ Toplumların duygularını ve motivasyonlarını etkilemek amacıyla yapılan yayınlar ya da seçilen bilgiler ve göstergeleri inkar etme eylemi.”


Deniyor ki; görmüş olduğunuz ve gerçek olduğunu düşündüğünüz göstergeler aslında bizim size gösterdiğimiz şekildedir.


Daha doğru olarak anlaşılabilmesi için şu şekilde de ifade edebiliriz: Bize bir ayna tutuluyor ve bu ayna, tutan kişilerin tercihine bağlı olarak düz, iç bükey ya da dış bükey olabiliyor. Gördüğünüz yansıma ise bizim için artık inandığımız gerçeğe dönüşüyor.


Bu gerçek için mücadele ediyor, onu korumaya çalışıyoruz. Aslında uğruna mücadele verdiğimiz şey gerçek ve doğru olduğuna inandırıldığımız şeydir.


Günümüzde iletişim kanallarının çokluğu yoğun biçimde bilgi akışına ve moda tabiriyle algı savaşlarına yol açmaktadır. Bu nedenle görsel ve basılı medya aracılığıyla ya da internet gibi son derece etkin ve yoğun kullanılan iletişim araçlarıyla yapılan saldırılara karşı uyanık olunmalı, gerçeğin çok yönlü olabileceği unutulmamalıdır. Bilgi kaynaklarının doğruluğu sürekli sorgulanmalı ve gerçeğin algılanmasında sürekli değişiklikler olabileceği bilgisi ile hareket edilmelidir.



SERDAR AYDEMİR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder