Etiketler

16 Şubat 2014 Pazar

KÜTÜR KÜTÜR ISPANAK KÖKÜ TURŞUSU




“ISPANAK KÖKÜ TURŞUSU”'nu Bilge Google'a sorduğumda bana 45.900 adet sonuç buldu. Doğal olarak, geleneksel tembelliğimle sadece ilk sayfada verilen 10 adet tarifi inceledim. Ancak evimizin ağız tadına uygun bir tarif bulamadım. Çünkü tariflerin hepsinde kökler haşlanarak yapılıyordu turşu. Biz ise turşuyu hangi tür olursa olsun kütür kütür severiz.

Ispanak zaten çok kolay pişebilen bir sebzedir. Dolayısıyla turşusu yapılırken kaynatmaya ihtiyaç olmadığını düşünerek işe giriştim. Kum işi başa bela diyenler, benim gibi az kumlu market köklerini tercih edebilir. Üzerinde kum kalmadığından emin olduktan sonra kökleri kaynamaya yakın olan, ama parmağınızı soktuğunuzda bir kaç saniye tutabildiğiniz suyun içine atın. Sonra alıp alıp kavanozun içine tıkın. Sarımsak koymayı unutmayın. Aralara serpiştirin onları. Kavanozlarınız tepeleme dolunca sıra işin zevkli kısmına gelir: Salamuranın hazırlanması.

Salamuranın içeriği için yine internette binlerce tarif bulabilirsiniz. Ben zaman içinde deneyerek bulduğum ve damak tadımıza en uygun olan karışımı vereceğim. 1 lt su için; 1.5 çorba kaşığı iri salamura tuzu, 1 çorba kaşığı toz şeker ve bir çay bardağı sirke. Bunların hepsini güzelce karıştırıp eritin. Sıcak suya koyarsanız karıştırma süresi azalır. Ama soğuk suda yapın bence; hem güzel bir egzersiz olur, hem de soğumasını beklemek zorunda kalmazsınız :)

Bundan sonrası klasik turşu yapım süreci, zaten neresi değildi ki. Suyu kavanozlara doldurun ve ağızlarını sıkıca kapatarak güneş görmeyen bir yerde saklayın. Benimkiler 10 gün içinde yenebilir hale geldi.

Pazar günü boş vakti olanlar için denemeye değer. Afiyet olsun!

1 yorum: