Etiketler

30 Aralık 2013 Pazartesi

Sosyal Medyanın Geleceği


Sosyal medyanın lideri durumundaki, bir milyarın üzerinde kullanıcısı ile Facebook, dev ve kurumsal bir bilişim şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Bu ilermeyi halka arz yoluyla ve Instagram gibi diğer sosyal medya şirketlerini bünyesine katmasıyla hızlandırmış görünüyor.

Facebook gibi sosyal medya ortamları arkadaşımın arkadaşı (small network) mantığını kullandığından başlangıçta hiç düşünmediğiniz insanların hayatınızla ilgili bilgilere erişimini sağlamaktadır. Bunun yanısıra profilinizin açık olması durumunda isteyen herkes hakkınızda bilgi alabilmektedir. Bu fikir ilk çıktığı zamanlarda “harika” olarak görünmüştü. Ancak bugün sosyal medyayı arkadaşlar arası bir ağ olmaktan çıkarıp, pazarlamacıların, insan kaynaklarının, reklamcıların ve hatta istihbarat örgütlerinin kullandığı bir ağ haline getirmiştir.

Bunun sonucu olarak özellikle genç nüfus arasında Facebook kullanımı daha çok zorunluluk haline gelmiş gibi görünüyor. Kullanıcılar Linkedin'de nasıl iş dünyasına yönelik bir profil oluşturma kaygısı taşıyorsa Facebook'da da aile ve arkadaş çevresine yönelik aynı kaygıyı duymaya başlıyorlar. Profil resmi üzerinde düşünüp taşınıyorlar, düşüncelerini, yaptıklarını paylaşmakta filtre uyguluyorlar, dikkatli davranıyorlar. Çünkü anne, babalar çocuklarını buradan takip ediyor, yeni bir işe girmek istediğinizde insan kaynakları Facebook'daki zaman tünelinizi inceliyor ve kişiliğiniz, yaşam tarzınız hakkında ip uçları arıyor. Bunun yanısıra devletlerin bu tür sosyal ortamları vatandaşları hakkında bilgi edinmek için kullandığının ortaya çıkması da kullanıcıları etkilemektedir.

Dolayısıyla Facebook'un geleceği Linkedin'e benzeyecek gibi duruyor. Çok büyük bir dünya devi olacak belki ama o eski çekiciliği kalmayacak ve daha resmi bir içerik kazanacak.

Peki kullanıcılar paylaşımlarını yapmaktan tamamen vazgeçtiler mi? Bu sorunun cevabı Whatsapp, Snapchat ve Zello gibi uygulamaların indirilme sayılarındaki patlamada bulunabilir. Bu uygulamaların ortak özelliği, kullanıcıların kendi seçtikleri, sınırlı sayıdaki kullanıcılarla güven hissettiren bir ortamda paylaşım yapmalarını sağlamalarıdır.

Şimdilik “daha güvenli” olduğu düşünülen bu sınırlı özel ağ uygulamaları giderek artan bir sayıda kullanılmaya devam edecek. Ta ki bir çalışan çıkıp gerçekleri açıklayana kadar ...

Metin Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder